طبیعت گردی در صخره پریکستولن نروژ

به گزارش وبلاگ کرمی، صخره پریکستولن در نروژ (Preikestolen)

امروزه خط ساحلی صخره ای نروژ صخره های شگفت انگیز زیادی را در خود جا داده است که همین صخره ها به خاطر شکل عجیب و غریبی که دارند هر ساله هزاران توریست، کوهنورد و افراد ماجراجو را به خود جذب می نمایند. جدای از هیجانی که بالا رفتن از این صخره ها دارد، بودن در بالای آن ها چشم انداز ای را در برابر چشمانتان قرار می دهد که فرای تصور و خارج از فکر است. می خواهیم یکی از معروف ترین این صخره ها را به نام صخره پریکستولن به شما معرفی کنیم که در سفر به نروژ یکی از بایدهای دیدنی است. با خبرنگاران همراه شوید:

طبیعت گردی در صخره پریکستولن نروژ

یکی از تماشای ترین طبیعت های کشور نروژ صخره پریکستولن است که به عنوان یک از تماشای ترین جاذبه های توریستی آن قصد داریم حقایق جالبی از این صخره را در اختیارتان قرار دهیم.

  • صخره پریکستولن به عنوان صخره مردم هم در نروژ شناخته می گردد و یکی از جاذبه های معروف توریستی نروژ است. این صخره در واقع یک صخره بسیار شیبدار و مرتفع است که ارتفاع آن به 604 متر می رسد، سطح بالایی این صخره یک محیط کالا صاف است و مساحتی 25 در 25 متر دارد و نقطه مقابل فلات Kjerag است.
  • صخره پریکستولن در عصر یخبندان شکل گرفته است که تقریبا 1000 سال پیش می گردد. اگر بخواهید زمانی که در نروژ هستید راستا طبیعت گردی انتخاب کنید و یک سفر کوتاه در دل طبیعت بکر آن داشته باشید، شاید هیچ جایی به مقدار راستا پیاده روی در این صخره راضیتان نکند. راهپیمایی پریکستولن در ابتدای راستا به صورت پیاده روی است تا این که هر چه جلوتر می روید راستا شیبدارتر می گردد و اگر خیلی اهل چالش نباشید در جاهایی ممکن است اذیت شوید. در کل، کل راستا مسافتی معادل 3.8 کیلومتر دارد.

منظرهی که از صخره پریکستولن به منظره دور و اطراف دارید واقعا شگفت انگیز است، تصور کنید صخره ای بسیار مرتقع به دره های عمیق و خوفناک و نمایی از دریاچه ای فیروزه ای رنگ و خارق العاده در زیر پایتان. تخمین زده شده که در سال 2017، 300000 نفر از پریکستولن تماشا نموده اند و بعد از آماری که از بازدید نماینده ها گرفته شد، آن ها گفته اند که دوست ندارند نرده و یا هیچ حفاظ خاصی بر لبه صخره نصب گردد چرا که بر این باور بودند که این کار به زیبایی طبیعی این صخره ها و منظره ها اطراف آن لطمه وارد می نماید.

  • بر بالای این صخره ورزشی انجام می گردد که به آن پرش بیسیک یا BASE jumping می گویند و در این نوع پرش، فرد بر بالای صخره می ایستد و با لباس مخصوصی که بر تن دارد به پایین می پرد و می تواند پرواز کند. در سال 2015، مجله معتبر Lonely planet این صخره را به عنوان نفس گیرترین صخره دنیا از نظر منظره معرفی کرد جالب است بدانید که در سال 1027 هم به مدت یک هفته این صخره برای بازدید عمومی قدغن شد چرا که لوکیشن فیلم غیر ممکن 6 بود.

می توان این سفر کوتاه را در نصف روز هم تمام کرد و به انجام رساند و بعلاوه راستاهای زیادی برای رفتن به آن وجود دارد که از بین آن ها می توانید یکی را انتخاب کنید.

آنچه که باید از راستا صخره های پریکستولن بدانید

فصل: آپریل تا سپتامبر. چرا که در فصل زمستان به خاطر بارش باران و برف واقعا لیز می گردد و گاهی کاملا یخ می بندد و از طرف دیگر به خاطر این که راستا شیبدار است، بالا رفتن از آن کاملا بستگی به درجه سختی دارد. شلوغ ترین ماه ها هم ماه های جولای و آگوست است بنابراین اگر از شلوغی خوشتان نمی آید و دوست دارید طبیعت خارق العاده پریکستولن را در آرامش بیشتری ببینید، ماه ها یی غیر از این 2 ماه را انتخاب کنید.

درجه سختی: قرمز، به این معنی که تقریبا راحت است.

مسافت: 6 کیلومترتا قله که تقریبا 2 ساعت زمان می برد.

امنیت: امنیت بسیار بالایی دارد با این حال تنها چیزی که باید بدانید این است که هیچ نرده و یا حفاظی وجود ندارد پس بهتر است مراقب قدم هایتان باشید. نظر بیشتر افراد این است که طبیعت ذاتا خطرناک است و همین است که آن را مجذوب نماینده می نماید و بنابراین مقامات نباید با نصب نرده هایی زیبایی طبیعی این جاذبه را از بین ببرند و آن را غیر طبیعی نمایند. با این حال جالب است بدانید که علیرغم نبود هیچ حفاظی، حادثه های مرگبار خیلی کمی تا حال در آن رخ داده است.

تجهیزات مورد احتیاج صعود به صخره پریکستولن

بهتر است که آب و خوراکی به مقدار کافی همراهتان ببرید. یادتان باشد که حتما وسایل مورد احتیاج پیاده روی و کفش مناسب پوشیده باشید و ضمناً! دوربین را هم نباید فراموش کنید مطمئن باشید یکی از برترین منظره ها طبیعت را در آن جا تجربه خواهید کرد.

قبل از این که به این صخره بروید بهتر است آب و هوا را خوب چک کنید و البته خودتان را بهتر است برای تغییرات ناگهانی آب و هوا هم آماده کنید.

آب و هوای این کوه به مقدار ای سرد است که احتمالا در فصل تابستان هم مجبور شوید یک دست لباس گرم همراهتان داشته باشید.

آیا جاذبه های دیگری در نزدیکی صخره پریکستولن قرار دارند؟

در کنار این صخره تعدادی از زیباترین آبشارهای نروژ هم قرار دارند و بیشتر افرادی که می خواهند این صخره را ببینند از این آبشارها هم تماشا می نمایند.

منبع: justfunfacts.com

منبع: الی گشت

به "طبیعت گردی در صخره پریکستولن نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت گردی در صخره پریکستولن نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید