سودای شهرت یا پشت پا به محبوبیت!

به گزارش وبلاگ کرمی، ماهان راد گفت: به نظر من زیاده خواهی و گاهاً جاه طلبی دوستان ما باعث می گردد که کشور های دیگر را برای خود مناسب بدانند و راه پیشرفت را در آن کشور ها ببینند.

سودای شهرت یا پشت پا به محبوبیت!

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ کرمی، حاشیه های این روز های بازار موسیقی را می توان در خروج بعضی از هنرمندان یا خوانندگان داخل کشور نام برد که بعضی از آن ها در سال های اخیر به یاری فضای مجازی یا همکاری با تهیه نمایندگان سرشناس و آهنگسازان به نام در زمره پر مخاطب ترین خوانندگان سال های اخیر قرار می گیرند.

ترکیه، کانادا و بعضی کشور های دور و نزدیک مأمنی برای هنرمندان و خوانندگانی شده است که این روز ها قصد مهاجرت از ایران را دارند که به دور از گیر و گرفتاری ها و محدودیت های موسیقی یا تهیه نمایندگان سفت و سخت به حرفه خودشان بپردازند و کسب درآمدی داشته باشند.

شهوتی که برای شهرت بیشتر به جان بسیاری از اهالی موسیقی افتاده و کشور های دیگر را باغ سبزی برای ادامه راه خود می بینند و راهی می شوند. به همین دلیل میلاد ماهان راد که سابقه تهیه نمایندگی هنرمندان مطرحی، چون رضا صادقی، آرش و مسیح، علی یاسینی و ... را دارد، در پاسخ به این سوال دلیل مهاجرت هنرمندان و خوانندگان گفت: به نظر من زیاده خواهی و گاهاً جاه طلبی دوستان ما باعث می گردد که کشور های دیگر را برای خود مناسب بدانند و راه پیشرفت را در آن کشور ها ببینند. در واقع ترکیه، کانادا و باقی کشور ها مامنی برای خوانندگان شده است، اما این موضوع همواره به آن ها یاری نمی نماید، اکثراً با این کار پشت پا به کوشش های خودشان و افراد نزدیکشان می زنند و ثمره فعالیت های قبلی خود را تا حدود زیادی از بین می برند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی لیما به شنو گفت: بعضی برای کسب درآمد بیشتر حاضرند به محبوبیتی که دارند پشت پا بزنند و خود را به هر سختی که شده در موقعیتی قرار دهند تا پول بیشتری به دست آورند. یعنی به عبارتی شهوت شهرت در آن ها بیشتر از محبوبیت بین مخاطبان است.

وی در خصوص حساسیت ها و سختی دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه نمود: هر چند سختی هایی در این راستا وجود دارد، اما این حد از بزرگنمایی در این خصوص را درست نمی دانم، ما برای دریافت مجوز ساخت یک موسیقی دچار محدودیت های خاصی نیستیم و در واقع در بسیاری از موارد دفتر موسیقی وزارت ارشاد با ما نهایت همکاری را می نمایند که باید از آن ها تشکر هکنیم و به آن ها خسته نباشید بگوییم، اما به هر حال قوانینی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کرد. وزارت ارشاد برای رونق بخشیدن به هنر و ارتقای فرهنگ از هیچ یاریی فروگذار نمی نماید و آگاه هستم که برای سهولت در این بخش ها اقداماتی در حال اجرا است.

میلاد ماهان راد که رکورد تعداد برگزاری کنسرت در سال های اخیر را در اختیار دارد، به بیمه تأمین اجتماعی برای هنرمندان حوزه موسیقی اشاره نمود و اضافه نمود: بیمه برای هنرمند از الزامات است. در همین بازار کساد کسب و کار و شیوع ویروس کرونا خیلی از هنرمندانمان بیکار شدند و بالاجبار برای گذران زندگی خود مجبور شدند ساز خود را بفروشند تا امرار معاش نمایند.

وی در رابطه با محدودیت هایی که در ترانه اعمال می گردد، اذعان داشت: گاهی اوقات ضروری است برای بهتر شنیده شدن یک قطعه موسیقی در متن آن دست برد و آن را شکل قابل پذیرش تر و برای مخاطب قابل فهم تر کرد.

میلاد ماهان راد در انتها در خصوص بازگشت این خوانندگان و پذیرش آن ها اظهار داشت: برگشتن یا ماندن برای هر کدام از دوستان یک تصمیم شخصی است، اما اگر بخواهند برگردند و در چارچوب های قانونی کشور فعالیت نمایند، برداشت من این است که وزارت ارشاد یاری و شرایط را مساعد می نماید و من به عنوان یکی از تهیه نمایندگان این عرصه برای همراهی و یاری در این خصوص مسئله ای نخواهم داشت و تمام آنچه که در توانم هست را انجام می دهم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سودای شهرت یا پشت پا به محبوبیت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودای شهرت یا پشت پا به محبوبیت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید