رونمایی از فرش های جام جهانی 2018 در تبریز

به گزارش وبلاگ کرمی، هفت تخته فرش نفیس ویژه جام جهانی 2018 در تبریز رونمایی شد.

رونمایی از فرش های جام جهانی 2018 در تبریز

هفت تخته فرش نفیس بافت هنرمندان تبریز برای جام دنیای فوتبال 2018 روسیه، شنبه شب با حضور جمعی از مقام های ارشد استانی و شهری و فعالان عرصه هنر رونمایی شد.

استاد حسین کاظمی حامد، بافنده فرش های نفیس جام دنیای، با تشکر از حمایت های شهرداری تبریز و پیشکسوتان ورزش آذربایجان گفت:

برای بافت هفت تخته فرش نفیس ویژه جام دنیای فوتبال در روسیه 6 ماه و نیم زمان صرف شده است.

سه تخته از این فرش ها در مرحله نخست جام دنیای به کاپیتان های تیم های رقیب ایران اهداء خواهد شد. یک تخته از این فرش ها نیز به فدراسیون فوتبال روسیه، تخته دیگر به موزه فیفا و یکی نیز به موزه آستان قدس رضوی اهدا می گردد.

استاد کاظمی حامد بیان نمود:

یک تخته فرش هم در صورت صعود تیم ملی ایران به مرحله بعد اهداء خواهد شد.

وی درباره تاریخچه بافت فرش های نفیس جام دنیای به وسیله وی گفت:

این حرکت از جام دنیای فوتبال 1998 فرانسه و با اهدای اولین تخته فرش به زین الدین زیدان، بازیکن مسلمان و ارزنده فوتبال دنیا، شروع شد.

وی اضافه نمود:

در جام دنیای 2002 کره جنوبی نیز که کشورمان پیروز به صعود نشده بود، فرش نفیس تبریز به نماد حضور ایران در این مسابقات تبدیل شد و این فرایند در دوره های بعدی جام دنیای در آلمان، آفریقای جنوبی و برزیل نیز ادامه یافت.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در آیین رونمایی از فرش های نفیس جام دنیای گفت:

با این حرکت هم جایگاه تبریز و هم جایگاه هنر و ورزش این خطه به نمایش گذاشته می گردد.

مجید خدابخش با اشاره به هماهنگی هایی که با سفارت ایران در روسیه می توان انجام داد، اضافه نمود:

سعی می کنیم به یاری سفارت ایران و گردانندگان تیم ملی فوتبال ایران در جام دنیای روسیه، با برجسته کردن فرش های نفیس تبریز قدمی برای رویداد تبریز 2018 برداریم و امیدوارم این کار ارزشمند را بتوان با برنامه ریزی دقیق در کشور روسیه و میادین بین المللی ورزشی به تصویر کشید.

وی بعلاوه عملکرد شهرداری تبریز در تأمین مکان های ورزشی در منطقه ها محروم و حاشیه تبریز را مهم ارزیابی و بیان نمود:

با توجه به اولویت دولت تدبیر و امید برای بهبود شرایط زندگی در منطقه ها حاشیه نشین، توسعه فضاهای ورزشی در این منطقه ها تبریز با 400 هزار نفر جمعیت یک ضرورت غیرقابل انکار است.

خدابخش بعلاوه با انتقاد از تعداد کم یا نبود نمایندگانی از تبریز در تیم های ملی و حضور در میادین بین المللی فوتبال بیان نمود:

در سال های نه چندان دور تبریز با حضور نمایندگان پرتعدادش در فوتبال کشور و فعالیت در زمین های ورزشی شهر، حرفی برای گفتن داشت که متأسفانه امروزه شاهد این شرایط نیستیم و باید با برنامه ریزی های کارشناسی بتوان این خلأ را جبران کرد.

شهردار تبریز نیز در این آیین گفت:

ما برای معرفی زیبایی های تبریز و هنرهای شناخته شده این شهر، هزینه های میلیونی می کنیم، ولی تصور نمی کنم راهی بهتر از اهدای فرش های نفیس جام دنیای برای معرفی هنر و زیبایی های تبریز به دنیایان وجود داشته باشد.

ایرج شهین باهر ادامه داد:

این فرش قرار بود فردا در آستانه حرکت تیم ملی فوتبال کشورمان به روسیه رونمایی گردد، اما خواستیم با برگزاری آیینی از خلق کنندگان این آثار نفیس تشکر کنیم.

در این آیین از استاد حسین کاظمی با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

منبع: کجارو / ایرنا

به "رونمایی از فرش های جام جهانی 2018 در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از فرش های جام جهانی 2018 در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید