خبرنگاران پروازهای فرودگاه تبریز 55 درصد افزایش یافت

به گزارش وبلاگ کرمی، تبریز - خبرنگاران - مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: آمار پروازهای فرودگاه شهید مدنی تبریز در خرداد سال جاری 55 درصد نسبت به اردیبهشت همین سال افزایش یافت.

خبرنگاران پروازهای فرودگاه تبریز 55 درصد افزایش یافت

رامین آذری، روز پنجشنبه در گفت و گو با وبلاگ کرمی اضافه کرد: تعداد کل پروازهای فرودگاه تبریز در خرداد امسال 826 پرواز بود در حالی که این آمار در اردیبهشت همین سال 534 پرواز بود.

وی گفت: تعداد مسافران جابجا شده فرودگاه تبریز در اردیبهست 59 هزار و 422 نفر بود که این آمار در خرداد به 90 هزار و 983 نفر رسید و این آمار حاکی از افزایش 53 درصدی جابجایی مسافران است.

آذری، ادامه داد: با توجه به تعطیلی موقتی پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا در فرودگاه های کشور، این میزان افزایش فقط مربوط به پروازهای داخلی فرودگاه تبریز است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال 1329 با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و 24 ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می گردد.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین 45 پرواز داخلی و 6 پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پروازهای فرودگاه تبریز 55 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پروازهای فرودگاه تبریز 55 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید