خبرنگاران انجام نخستین کارآزمایی بالینی پارکینسون و استحاله ماکولای چشم تا 1.5 سال آینده

به گزارش وبلاگ کرمی، تهران- خبرنگاران- رییس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان از انجام اولین کار آزمایی بالینی دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه پارکینسون و استحاله ماکولای شبکیه چشم(AMD) در یک سال ونیم آینده اطلاع داد.

خبرنگاران انجام نخستین کارآزمایی بالینی پارکینسون و استحاله ماکولای چشم تا 1.5 سال آینده

به گزارش وبلاگ کرمی، دکتر حسین بهاروند روز یکشنبه در آیین رونمایی از سردیس برگزیدگان سومین جایزه مصطفی با اشاره به پاندمی کرونا در ایران و دنیا اضافه نمود: کرونا تنها یک مشکل طبی نیست و فقط سبب تغییر فرهنگ ها نمی گردد، بلکه بر روی بسیاری از عوامل دیگر موثر بوده است.

وی اعلام کرد: این ویروس به احتمال زیاد سبب شیفت تمدنی خواهد شد، امید است این امر فرصتی برای بشریت باشد که به سمت خوبی ها حرکت کند.

رییس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان، دلیل حضور خود را در این مراسم تیم تحقیقاتی همراه کننده دانست و گفت: این حضور به دلیل زیست بوم خوبی که شامل اعضای خانواده و همکاران هستند ایجاد شد. در این زیست بوم افراد با یکدیگر و با محیط اطرافشان در تعامل هستند.

بهاروند با اشاره به دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه پارکینسون یا استحاله ماکولای شبکیه چشم (AMD) اضافه نمود: در 10 سال گذشته کار روی سطوح مختلف جانوری انجام شد و خوشبختانه به فاز پیوند این سلول ها به آدمی رسیدیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر در پی تهیه مستندات لازم برای این فاز هستیم و تا یک سال و نیم آینده اولین کارآزمایی بالینی بر روی انسان در این بیماری ها (پارکینسون و AMD) شروع خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران انجام نخستین کارآزمایی بالینی پارکینسون و استحاله ماکولای چشم تا 1.5 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انجام نخستین کارآزمایی بالینی پارکینسون و استحاله ماکولای چشم تا 1.5 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید