جشنواره کالا و محصولات فرهنگی کرمانشاه بهمن ماه برگزار می شود

به گزارش وبلاگ کرمی، خبرنگاران/کرمانشاه پوستر دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی کرمانشاه با حضور جمعی از فعالان این حوزه رونمایی شد.

جشنواره کالا و محصولات فرهنگی کرمانشاه بهمن ماه برگزار می شود

بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، امروز (14 آذر) در این مراسم با اشاره به ظرفیت های بسیار کشور برای برندسازی های فرهنگی گفت: واقعیت این است که در جهان امروز بخش مهمی از برندسازی ها از اتفاقات و موضوعات کوچک و کم اهمیت اجرا شده که نمونه آن را می توان در اسباب بازی باربی مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: اگر تاریخچه این اسباب بازی را پیگیری کنیم به مفاهیم کوچک و کم اهمیت می رسیم، اما همین مفاهیم با استفاده از ابزار رسانه آنقدر تقویت شده اند که امروزه به یک برند در سطح جهان تبدیل شده است.

فاضلی گفت: این درحالی است که در کشور ما موضوعات غنی جهت برندسازی بسیار است و باید از این ظرفیت ها بهره گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر بخواهیم در عرصه تعاملات جهان بمانیم، باید به سمت برندسازی محتواهای بومی برویم.

وی اضافه کرد: یکی از مثال های شاخص در زمینه برندسازی از محتواهای بومی همین کتاب فرانگیس است. تا قبل از اینکه کتابی از این شیرزن قهرمان نگاشته شود شاید کمتر کسی در جامعه او را می شناخت اما با نگارش این کتاب عملا این شخصیت در سطح کشوری بصورت ویژه مطرح شد. در گام بعدی این وظیفه فیلمسازان و مستند سازان است که سراغ این موضوع رفته و کم کم آن را به یک برند تبدیل کنند. حتی می توان از ماجرای این شیرزن انیمیشن تولید کرد.

وی با بیان اینکه نمونه های اینچنینی در کشور ما فراوان وجود دارد، شرح داد: برخی کشورها از یک ماجرای تخلیلی و قهرمانانی که وجود خارجی نداشته اند، صدها قسمت سریال تولید کرده و به کشورهای مختلف می فروشند و این درحالی است که ما در فرهنگ ملی و دینی خودمان این قهرمانان را به شکل واقعی داریم و نیاز است که اهالی فرهنگ و هنر و رسانه این ظرفیت ها را با هنر خود به مردم معرفی کرده و از آنها برند بسازند.

فاضلی در ادامه با تاکید به حمایت های ارشاد از هنرمندان گفت: به همین علت بارها گفته ایم که درب مجتمع های فرهنگی و هنری به روی تمام هنرمندان جهت برپایی نمایشگاه یا فروش کالا باز است.

وی اضافه کرد: هم اکنون تمام شهرستان ها صاحب مجتمع های فرهنگی و هنری هستند و این آمادگی را داریم که بصورت رایگان هنرمندان در این اماکن نمایشگاه برپا کرده و یا محصولات خود را برای فروش عرضه کنند.

جشنواره کالا و محصولات فرهنگی کرمانشاه نیمه اول بهمن برگزار می شود

مظفر تیموری معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این مراسم با اشاره به برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان در نیمه اول بهمن ماه گفت: امروز شاهد آیین رونمایی از پوستر این جشنواره هستیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه سال گذشته که اولین دوره این جشنواره را برگزار کردیم شاهد استقبال خوبی از سوی هنرمندان بودیم.

تیموری گفت: در این دوره جشنواره در مجموع 148 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 15 اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

وی از افزایش بخش های این جشنواره در دومین دوره آن خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته تنها دو بخش هدایای فرهنگی و عروسک را در جشنواره داشتیم و امسال دو بخش نو لوازم التحریر و اسباب بازی هم به آن اضافه کرده شده است.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به شروع ثبت نام حضور در جشنواره از امروز (14 آذر) گفت: علاقمندان و هنرمندان برای شرکت در این جشنواره و ارسال آثار از امروز تا 20 دی ماه مهلت دارند.

تیموری گفت: تلاش ما این است که بتوانیم اختتامیه این جشنواره را نیمه اول بهمن ماه برگزار کنیم.

این مسئول گفت: همزمان با برگزاری اختتامیه این جشنواره، نمایشگاه کالا و محصولات فرهنگی هم به مدت یک هفته در مجتمع وحدت برپا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جشنواره کالا و محصولات فرهنگی کرمانشاه بهمن ماه برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره کالا و محصولات فرهنگی کرمانشاه بهمن ماه برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید