تشریح سه شکل آب درمانی رایج

به گزارش وبلاگ کرمی، * اولین شیوه، روش کسانی مثل آلکسی سوفورین است که در آن فرد به مدّت 40 روز تنها آب مصرف می نماید. البتّه انجام آن احتیاج به مراقبت های دقیق پزشکی دارد. نتایج جالبی در پی دارد.

تشریح سه شکل آب درمانی رایج

نویسنده: سلمان خدادادی

* اولین شیوه، روش کسانی مثل آلکسی سوفورین است که در آن فرد به مدّت 40 روز تنها آب مصرف می نماید. البتّه انجام آن احتیاج به مراقبت های دقیق پزشکی دارد. نتایج جالبی در پی دارد.

* روش دوم آن است که مقدار مصرف آب روزانه افزایش پیدا کند. مثلاً به بیمارانی که از سنگ کلیه رنج می برند توصیه می گردد حداقل روزی 7-8 لیوان آب مصرف نمایند در حدّی که ادرار آنها همواره کمرنگ باشد. این روش باعث عوارض گوناگونی در بیمار خواهد شد و توصیه نمی گردد.

بیشتر بخوانید: استفاده از آب درمانی در برطرف خستگی ورزشکاران

* روش سوم که این روزها تبلیغ می گردد مصرف مقادیر معیّن آب به هنگام برخاستن از خواب و به صورت ناشتاست که در درمان بسیاری از بیماری ها مؤثّر است؛ امّا مصرف آب به تنهایی، باعث تجمع بلغم در بدن خواهد شد؛ لذا بهتر است از آب عسل درمانی ناشتا استفاده گردد. امتحان کردن این روش برای بیشتر بیماران به خصوص آنهایی که از بیماری های مزمن و طولانی مدّت رنج می برند، خالی از فایده نیست. در موارد اندکی، کسانی هستند که با مصرف همین مقدار کم عسل هم دچار مشکلاتی می شوند. در این افراد می توان به تشخیص پزشک، مقدار مصرف عسل را کم کرد. در افراد دیابتی، اگرچه مصرف عسل مرغوب مسئله ای ایجاد نمی نماید؛ می توان با مقادیر کم عسل آغاز کرد و کم کم آن را به مقدار مطلوب رساند. به عکس، در کسانی که از مشکلاتی مانند کم خونی رنج می برند می توان بر مقدار عسل مصرفی اضافه نمود. بدیهی است که مقدار آب و عسل توصیه شده بر اساس یک فرد بزرگسال با جثّه میانه تنظیم شده است. لذا اگر در سنین پایین تر و به ویژه در بچه ها می توان مقدار آب و عسل را بر اساس سن و جثّه فرد تنظیم کرد.

امّا به هر حال بهتر است مقدار آب مصرفی بر اساس حدّبیشتر ظرفیت شخص تنظیم گردد. نکته جالب در خصوص آب درمانی فوق آن است که به تجربه ثابت شده است که این روش درمانی، تغییر منفی چندانی در طبع و مزاج اصلی بیمار ایجاد نمی نماید و لذا برای افراد مختلف با هر طبعی (حتّی بلغمی) قابلیّت اجرا دارد.

منبع مقاله :

خدادادی، سلمان؛ (1395)، آب درمانی، ساری: انتشارات پارسی سرا، چاپ اول

منبع: راسخون

به "تشریح سه شکل آب درمانی رایج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح سه شکل آب درمانی رایج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید