تراکتورسازی به الگوی فناوری نانو در عرصه صنعتی تبدیل می گردد

به گزارش وبلاگ کرمی، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از تفاهم نامه همکاری بین این ستاد و گروه تراکتورسازان اطلاع داد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده به زودی تراکتورسازی به عنوان الگوی فناوری نانو کشور در عرصه صنعتی تبدیل خواهد شد.

تراکتورسازی به الگوی فناوری نانو در عرصه صنعتی تبدیل می گردد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ کرمی، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از تفاهم نامه همکاری بین این ستاد و گروه تراکتورسازان اطلاع داد و گفت: با برنامه ریزی اجرا شده به زودی تراکتورسازی به عنوان الگوی فناوری نانو کشور در عرصه صنعتی تبدیل خواهد شد.

سعید سرکار در مراسم امضای همکاری بین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و گروه تراکتورسازان گفت: براساس مذاکرات اجرا شده با تراکتورسازی، به زودی 100 نمونه از قطعات تراکتور با استفاده از ظرفیت های فناوری نانو موجود در کشور فراوری و بر روی محصولات این گروه صنعتی استفاده خواهد شد.

وی از برنامه ریزی 6 ماهه برای فراوری یک درصد از کل قطعات تراکتور با یاری فناوری نانو اطلاع داد و اضافه نمود: براساس هماهنگی بین طرفین در این مدت 100 مورد از 3 هزار قطعه مورد استفاده در یک محصول کامل تراکتور که به عبارتی شامل یک درصد از مجموعه کل قطعات تراکتور می باشد با فناوری نانو فراوری می گردد.

سرکار اضافه نمود: در حال حاضر دانشمندان حوزه نانو از 100 قطعه مورد اشاره به دانش فنی فراوری 30 قطعه به روش نانو دست یافته اند که به عنوان محصولات تجاری قابل عرضه و استفاده بر روی محصولات فراوریی تراکتورسازی است که این امر حکایت از طی شدن سه درصد از اهداف برنامه پیش بینی شده دارد.

دبیر ستاد نانو، قابلیت های قطعه سازی و خود اتکایی تراکتورسازی را در هموار بودن این جهت ارزشمند دانست و گفت: تراکتورسازی ایران با داخلی سازی 93 درصد از قطعات مورد احتیاج خود گام های پیش برنده ای را برداشته که می تواند الگویی برای تمام صنایع از جمله خودروسازان باشد.

سرکار تاکید نمود: با برنامه ریزی اجرا شده به زودی تراکتورسازی به عنوان الگوی فناوری نانو کشور در عرصه صنعتی تبدیل خواهد شد و برای رسیدن به تمام اهداف این مجموعه، ستاد نانو پشتیبان و حامی این گروه توانمند در حوزه فراوری و صنعت کشور و حتی بازار های جهانی خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این مراسم ورود مجموعه تحت مدیریت خود به حوزه فناوری های نوین، را اتفاقی مهم در راستای ارتقای کمی و کیفی محصولات فراوریی تراکتورسازی عنوان نمود و متذکر شد: تراکتورسازی همیشه تامین احتیاج کشاورزان با نگاه مشتری محوری از تمام جوانب کیفی و مالی را در سرلوحه برنامه های خود قرار داده و ورود به عرصه فناوری نانو هم در این راستاست.

مصطفی وحیدزاده اضافه نمود: درسال فراوری، دانش بنیان، اشتغال آفرین و در راستای توسعه و تجاری سازی فناوری های نو و از سوی دیگر افزایش خوداتکایی در بخش های مختلف صنعتی با استفاده از توانمندی شرکت های داخلی، تفاهم نامه ای با ستاد نانو به امضاء رسید.

وی، هدف از اجرای این تفاهم نامه را به کارگیری ظرفیت های طرفین برای تجاری سازی فناوری ها ، تجهیزات و محصولات مبتنی بر فناوری های نوین، با تمرکز فناوری نانو بعلاوه شناسایی و اولویت بندی احتیاج های فناورانه و ارائه راه چاره های مبتنی بر فناوری های نوین جهت تامین این احتیاج ها اظهار داشت.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیش از 6 دهه سابقه فراوری و عرضه انواع تراکتور و تامین 98 درصد احتیاج داخلی به این محصول سال جاری فراوری 35 هزار دستگاه تراکتور در نوع و توان های متنوعه را در برنامه فراوریی خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تراکتورسازی به الگوی فناوری نانو در عرصه صنعتی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکتورسازی به الگوی فناوری نانو در عرصه صنعتی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید