برگزاری طرح بافت گردی ابرکوه در روزهای دوشنبه

به گزارش وبلاگ کرمی، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، برگزاری طرح بافت گردی ابرکوه در روزهای دوشنبه صورت می گیرد.

برگزاری طرح بافت گردی ابرکوه در روزهای دوشنبه

حمید مشتاقیان گفت: طرح دوشنبه های بافت گردی ابرکوه به همت کارشناسان این پایگاه برای علاقمندان به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی برگزار می گردد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه هدف از اجرای این طرح را شناخت مفهوم بافت تاریخی و آنالیز معماری آن مطرح نمود و اضافه نمود: در طرح بافت گردی، بافت تاریخی ابرکوه از نظر معماری، گردشگری، سکونت و زنده بودن بافت مورد بحث و آنالیز قرار میگیرد. بعلاوه علاقمندان این حوزه از نزدیک مسائل و مسائل بافت تاریخی را مشاهده نموده و در محل، راهکارها و پیشنهادات مختلفی جهت برطرف معضلات مطرح می گردد.

او با اشاره به استقبال خوب علاقمندان به میراث فرهنگی از این طرح اظهار کرد: دوشنبه های بافت گردی به نوعی یک کلاس درس همگانی است که بزرگان هر محله و افراد باتجربه که با منطقه ها مختلف آشنایی دارند، تجربیات خود را در اختیار دیگران گذاشته و در این گردش ها به سؤالات مختلف افراد پاسخ می دهند.

به گفته مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه، این پایگاه متشکل از 15 کارشناس در حوزه های ایران شناسی، باستان شناسی، تاریخ شناسی، معماری، صنایع دستی، طراحی و گردشگری و سایر بخشهاست که اگر در این بافت گردی ها هر فرد اطلاعات خود را به دیگران هم منتقل کند، هدف ما از این طرح محقق شده است.

مشتاقیان گفت: آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با بافت تاریخی و ارزش آن می تواند موجب وقوع اتفاقات مثبتی نظیر احیا و رونق بافت تاریخی و جلوگیری از تخریب آن گردد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه با تأکید بر اینکه هدف اصلی ما در حوزه بافت تاریخی، زنده و پویا نگه داشتن بافت و رونق زندگی در آن است، اضافه نمود: باید این فرهنگسازی انجام گردد که سرمایه گذاری در بافت تاریخی بسیار ارزشمند و مهم است و نباید اجازه دهیم که مردم از جریان بافت جدا شوند.

منبع: همگردی

به "برگزاری طرح بافت گردی ابرکوه در روزهای دوشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری طرح بافت گردی ابرکوه در روزهای دوشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید