برنامه شرکت سونی برای سال 2040: قطع وابستگی به سوخت های فسیلی

به گزارش وبلاگ کرمی، اخیرا خبری از سوی شرکت سونی منتشر شد که نشان می دهد این شرکت به جمع شرکت هایی مانند فیس بوک، گوگل و مایکروسافت در زمینه استفاده از انرژی تجدیدپذیر ملحق می گردد.

برنامه شرکت سونی برای سال 2040: قطع وابستگی به سوخت های فسیلی

به گزارش وبلاگ کرمی به نقل از ورج، قرار است همه 111 سایت جهانی این شرکت شامل کارخانه های فراوری کنسول های بازی و فراوری اجسام نیمه رسانا، برای کمپانی های هالیوودی تا سال 2040 به طور کامل از سوخت سبز استفاده نمایند. قطعا این زمان بندی بسیار طولانی است و محتمل است که تا سال 2030 حدود 30 درصد از این انرژی استفاده گردد.

این حرکت شرکت سونی را به شرکت هایی دیگر مانند فیس بوک، گوگل و مایکروسافت ملحق می نماید. این شرکت ها پیمان بسته اند تا سال 2050 فقط از سوخت های تجدیدپذیر برای فراوری محصولات خود استفاده نمایند.

به نظر می رسد شرکت ژاپنی سونی بیش از هر شرکت دیگری به این موضوع احتیاج دارد زیرا این شرکت برای فراوری بعضی از محصولات خود از مواد نادری مانند کبالت استفاده می نماید. متاسفانه بعضی از گزارش ها حکایت از آن دارند که کبالت مورد احتیاج این شرکت به وسیله بچه ها کار از معادن استخراج می گردد که با استفاده کامل از انرژی های تجدیدپذیر، این موضوع می تواند در آینده به طور کامل رفع گردد.

برای رسیدن به این هدف شرکت سونی پنل های فراوری انرژی های تجدیدپذیر را در کشورهای آمریکا، چین، تایلند و ژاپن نصب می نماید. شرکت سونی نام این پروژه را سفر به صفر نامیده است. یعنی شرکت مذکور میخواهد استفاده از انرژی های تجدیدپذیر خود را به 100 درصد برساند.

منبع: انتخاب

به "برنامه شرکت سونی برای سال 2040: قطع وابستگی به سوخت های فسیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه شرکت سونی برای سال 2040: قطع وابستگی به سوخت های فسیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید