بازداشت 34 اخلالگر ارزی در آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ کرمی، آذربایجان غربی رئیس پلیس امنیت مالی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: 34نفر متهم اختلال ارزی در استان بازداشت شده اند.

بازداشت 34 اخلالگر ارزی در آذربایجان غربی

به گزارش گروه حوادث وبلاگ کرمی و نه نقل از خبرگزاری ایسنا، سرهنگ رستمی امروز 12آبان در نشست خبری بااصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره پلیس آگاهی برگزارشد، اضافه نمود: در هفت ماهه نخست امسال 34متهم اختلال ارزی با ارزش ریالی 2926میلیارد ریال در استان بازداشت شده و 15واحد صرافی غیرمجاز دراستان نیز پلمب شده است.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال 47پرونده احتکار به ارزش کالای مکشوفه 157میلیارد ریال در استان تشکیل شد که در این راستا 42 نفر بازداشت شده اند، خاطر نشان کرد: عمده کالاهای احتکار شده مکشوفه آرد به میزان 143تن، روغن نباتی 5 تن، سیمان 70تن، کودشیمیایی 14تن، برنج 120تن، شکر 164تن، ماشین سواری 56 دستگاه و تراکتور 20دستگاه بوده است.

سرهنگ رستمی ادامه داد: در زمینه زمین خواری نیز در استان 134پرونده کار شده و 137 نفر متهم بازداشت و 281 هکتار زمین از اراضی دولتی آزاد شده که ارزش ریالی زمین ها 803میلیارد ریال است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در بحث قاچاق 1660فقره عملیات منجر به کشف با 1867 نفر متهم در 7ماهه نخست امسال در استان اجرا شده، اظهارکرد: ارزش کالاهای کشف شده قاچاق 1130میلیارد ریال با 104درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل خود است.

وی اضافه نمود: 29هزار و 200راس دام زنده، 212هزار پاکت سیگار، یک ونیم میلیون قلم دارو و تجهیزات پزشکی، 463 هزار لیتر فرآورده های سوختی، 308تن کود شیمیایی، 176تن گندم، 139تن آرد، 122تن برنج، 7.5تن چای، 75تن موز و 44تن شکر از جمله کالاهای کشف شده قاچاق در این مدت است.

وی با اشاره به اینکه قوی ترین ابزار مبارزه با فساد مردم هستند، توضیح داد: در برخورد با مفسدان اقتصادی ذره ای کوتاه نخواهیم آمد و هرکسی درهرمقام و سِمَتی در صورت انجام جرم از دید پلیس امنیت اقتصادی انتظامی مصون نیست.

سرهنگ رستمی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جز اولین استان های بوده که پلیس امنیت اقتصادی در آن تشکیل شده، اظهارکرد: هدف از تشکیل این پلیس تامین شرایط مساعد برای تجارت، سرمایه گذاری، فراوری واشتغال به وسیله کاهش خطرات اقتصادی ، ایجاد امنیت ومقابله با جریان های فساد، جرایم اقتصادی و فساد اداری است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه در جامعه حساسیت نسبت به جرایم اقتصادی نسبت به سایر جرایم کمتر است، یاد آور شد: تضعیف امنیت اقتصادی، بی ثباتی کشور، افزایش فعالیت های زیرزمینی، اخلال در سرمایه گذاری، گسترش فقر در جامعه از پیامدهای جرایم اقتصادی است.

منبع: جام جم آنلاین

به "بازداشت 34 اخلالگر ارزی در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت 34 اخلالگر ارزی در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید