اهمیت وقت گذاشتن برای همسر

به گزارش وبلاگ کرمی، همواره این سؤال برای ما به وجود می آید که چه قدر از زمان مان را باید صرف روابط عاطفی مان کنیم؟ چه قدر با شریک زندگی مان در رابطه باشیم تا ارتباط مان خراب نشود؟ اول از همه هیچ قانون ثابتی برای آنکه بگوییم به عنوان مثال فلان قدر ساعت شما باید با شریک زندگیتان باشید تا رابطه ای سالم را تجربه کنید، وجود ندارد.

اهمیت وقت گذاشتن برای همسر

به گزارش وبلاگ کرمی به نقل از بیتوته ، ادم ها هر کدام شخصیت خاص خویش را دارند. برخی از زوج ها از هر فرصتی برای با هم بودن استفاده می نمایند، در حالیکه برخی دیگر ترجیح میدهند که زمانی را در تنهایی بگذراند و از استقلالی که دارند، لذت می برند. البته در این بین برخی دیگر هم هستند که کوشش می نمایند بین این دو اعتدال برقرار نمایند.

وقت پیدا کردن برای یکدیگر به معنای عوض کردن عادتها و ایجاد یک برنامه روزانه جدید است. بسیاری از زوج هایی که در روابط شان دچار مشکل شده اند مدت زمانیکه به یکدیگر اختصاص میدهند به مرور محدود و محدودتر شده است. هنگامی که زمان با هم بودن دیگر جذاب و لذتبخش نباشد و تنش در آن احساس گردد طرفین به جای این که با هم وقت بگذرانند کارهای دیگری برای انجام دادن و سرگرم شدن پیدا می نمایند.

بهتر است مشکلاتتان را با همسرتان درمیان بگذارید و همواره وقتی برای صحبت رو در رو با او داشته باشید و همواره و در همه حال از نظر روحی به او اهمیت دهید و پی به ناراحتی ها و خوش حالی های او ببرید.

رابطه ای متعادل با همسرتان داشته باشید

چنانچه صد در صد زمان خیلی زیاد و صفر درصد خیلی کم است، خوب باید یک عدد مناسب پیدا کنید. ایجاد تعادل معمولاً سخت تر از چیزی است که همه فکر می نمایند:ما معمولاً دوست داریم که با این شخص جدید و جذاب که بعنوان همسر وارد زندگی مان شده وقت بگذرانیم. آن ها به دنبال فرصت هایی هستند تا کنار آن شخص باشند و هنگامی که نیستند دلشان برای هم تنگ می گردد. این زمانیکه با هم سپری می نمایند سالم و ضروری است تا بتوانند روابط خود را قدرتمند تر کرده و دو زندگی را به هم جوش بدهند.

ولی کار و زندگی سبب می گردد محدودیت هایی واقع بینانه برای میزان زمانیکه با همسرتان سپری می کنید، معین کنید. از الزامات غیرقابل پیش بینی کاری برای آخرهفته گرفته تا نیاز به سفرهای کاری، چنانچه طرف مقابلتان در رابطه سطح متفاوتی از ارتباط را انتظار داشته باشند، مقاصد و جاه طلبی های فردی ممکن است در ارتباط تان ایجاد اضطراب کند.

زوج های جوان باید بتوانند بین زمانیکه با طرف مقابلشان سپری می نمایند و زمانیکه به دوستان و خانواده اختصاص دارد هم تعادل ایجاد نمایند. هنگامی که وارد رابطه می شوید، قابل دسترس بودن شما برای رابطه گذشته تان اندکی تغییر می نماید.

به عنوان مثال در تحقیقی که در سال 1999 انجام گرفت، معلوم شد زنانی که مدت زمانی را که با همسرشان سپری می نمایند افزایش می دهند ، به همان میزان مدت زمانی را که با دوستانشان سپری می نمایند را کم می نمایند. وقتی دوستان شکایت می نمایند که دیگر فرصت دیدن شما را ندارند و خانواده تان متعجب اند که این همه وقت را کجا می گذرانید، دیگر ضروری است که بتوانید تعادلی در زندگی و روابطتان برقرار کنید.

مرز ها را معلوم کنید

کم تر مردی است که بتواند بدون مقدمه به یک مکالمه وارد گردد و در آن حس ناتوانی و استیصال نکند. مردها زمانی حس و عملکرد بهتری دارند که از قبل حدود مکالمه را بشناسند و اطلاعات کافی در دست داشته باشند. به این ترتیب حس می نمایند روی هر مورد رفتار کنترل کافی دارند؛ به همین علت نیازمندند موقع صحبت و تبادل نظر با شما تمرکز کافی داشته باشند.

آن ها دوست دارند بدانند مقصود از این صحبت چیست و این که از آن ها چه می خواهید. این سبب می گردد زمانی که با شما صحبت می نمایند بدانند چه کار می نمایند. چنانچه بدون آنکه این حدود را برای همسرتان معلوم کنید، وی را به میز تبادل نظر دعوت کنید، با عکس العمل های آزار دهنده همسرتان و بی توجهی وی روبرو خواهید شد.

جلوی زیان را بگیرید

برای این که بی حاصل و یک طرفه صحبت نکنید، باید از دری که همسرتان از آن وارد می گردد وارد رابطه شوید. شما باید به همسرتان نقطه تمرکز تعیین و واضحی را ارائه دهید و به جای آنکه بگویید بیا درباره امدن دوستم حرف بزنیم یا بیا درباره ارتباط مان حرف بزنیم یا در مورد شغلم نیاز به یاری دارم، دقیقا بگویید مقصود تان از آغاز صحبت چیست و این صحبت میتواند چه دستاوردی داشته باشد. ما در انتهای مطلب با مثال هایی این مسئله را برای شما شرح خواهیم داد.

تفاوت های شخصی تان را درک کنید

آدمهای مختلف به میزان زمان متفاوتی زمان برای با هم گذراندن نیاز دارند. تحقیق تئوری کلاسیک وابستگی نشان داده است که آنهایی که به استرس در رابطه گرایش دارند دوست دارند زمان زیادی را با طرفشان سپری نمایند و آنهایی که کوشش می نمایند کم تر هم دیگر را ببینند برای شان استقلال فردی اولویت دارد. نباید انتظار داشته باشید که طرفتان منعکس نماینده نیازهای شما باشد.

با طرفتان هماهنگ کنید

بهترین راه برای این که بفهمید وقت کافی به همسرتان اختصاص داده اید یا خیر این است که از خود وی سؤال کنید. باید بفهمید وی به چه نیاز دارد و وابستگی بین تان را تا حدی افزایش دهید که هر دو حس راحتی کنید.

همه چیز را قربانی نکنید

مواظب باشید برای پیروزی در تبادل نظر از ابزارهایی که می دانید همسرتان را محکوم به شکست می نمایند، یاری نگیرید. چنانچه میخواهید در یک تبادل نظری جوانمردانه برنده میدان باشید، از خط دادن به وی بعنوان راهی برای رسیدن به مطالبات تان استفاده نکنید و رک و راست صحبت کنید. یکی از بدترین عادت هایی که زن ها دارند این است که در برخورد با مردها رک و راست نیستند.

آن ها اغلب در پرده ابهام وارد تبادل نظر میشوند و گاهی هم کوشش می نمایند با پرسیدن نظر وی در مورد تبادل نظرها، او را امتحان نمایند. زن ها نمی خواهند ریسک نمایند و نظر خودشان را مستقیماً بیان نمایند ولی نمی دانند که صحبت های گنگ، پیچیده و سربسته و تله پهن کردن برای مردها میتواند آن ها را به ادامه تبادل نظر بی میل کند. توصیه من را بپذیرید و با مرد زندگیتان رک و راست باشید تا بتواند درجریان تبادل نظر حس امنیت کند و از آغاز کردن یا ادامه صحبت طفره نرود.

به نظرات دوستانتان گوش دهید

دوستان نه تنها قسمتی از شبکه حمایتی شما هستند بلکه نظرات آن ها درباره ارتباط جدیدتان میتواند موفقیت ارتباط تان را پیشبینی کند. هنگامی که یک ارتباط تازه را آغاز می کنید، به دنبال راه هایی برای حفظ رابطه با دوستانتان باشید. وارد کردن وی به جمع دوستانتان راهی عالی برای حفظ رابطه با دوستانتان در عین حال وقت صرف کردن برای افزایش کیفیت رابطه جدیدتان است.

یک شب در هفته را روی تقویم برای یک قراردیدار عاشقانه علامت بزنید

هنگامی که کار و دیگر تعهدات زندگی برنامه زندگی شما را پر می نماید، پیدا کردن راه هایی برای اولویت دادن به همسر اهمیت زیادی پیدا می نماید. کوشش کنید شرایط و شرایط زندگیتان و مقدار زمانیکه میتوانید صرف کنید را برای طرفتان شرح دهید و حتماً یک شب در هفته را به داشتن یک قرار دیدار عاشقانه با وی اختصاص دهید.

جزر و مد روابط را تشخیص دهید

همینطور که رابطه تازه آرام آرام به رابطه ای باتعهد تبدیل می گردد، جزر و مد عوامل استرس زای گوناگون زندگی تبدیل به جزر و مد میزان انرژی می گردد که طرفین میتوانند برای رابطه بگذارند. هنگامی که رابطه به هسته مرکزی زندگی طرفین تبدیل می گردد، خیلی مهم است که از فرصت هایی که برای شکوفایی رابطه و افزایش کیفیت آن پیش می آید، بهره ببرید و در عین حال به هم دیگر فضای لازم را بدهید تا بتوانید بهترین شریک زندگی هم باشید.

منبع: جام جم آنلاین

به "اهمیت وقت گذاشتن برای همسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت وقت گذاشتن برای همسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید