افسانه زیدان در رئال مادرید اینجا شروع شد

به گزارش وبلاگ کرمی، پنج سال قبل و در چنین روزهایی، زین الدین زیدان راهنمایی رئال مادرید را بر عهده گرفت.

افسانه زیدان در رئال مادرید اینجا شروع شد

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ کرمی، زین الدین زیدان در اولین دوره حضور روی نیمکت رئال مادرید پیروز شد سه بار متوالی فاتح لیگ قهرمانان شده تا رکوردی تاریخی را به ثبت برساند. زیدان پنج سال قبل در شرایطی معارفه شد که کسی تصور چنین پیروزیت هایی را نداشت.

4 ژانویه: بازگشت احساسی ال نینو به اتلتیکو مادرید (2015)

40 هزار طرفدار اتلتیکو مادرید در رده های سنی مختلف در تاریخ چهارم ژانویه 2015 در ویسنته کالدرون حضور یافته تا شاهد بازگشت فرناندو تورس، اسطوره روخی بلانکوس سالها پس از جدایی پیروزیت آمیز او و حضور در انگلیس در لیورپول و چلسی باشند. هواداران سن بالاتر خاطرات درخشش تورس در دوران نوجوانی و روزهای سخت تیم در اوایل سال 2000 را در ذهن داشته و هواداران جوان عملکرد درخشان تورس را در یورو 2008 ، جام جهانی 2010 و یورو 2012 در لباس تیم ملی اسپانیا را مورد ستایش قرار می دادند.

فقط چند هفته بعد همه هواداران اتلتیکو شاهد اولین گل های این مهاجم 30 ساله بعد از هشت سال با پیراهن اتلتیکو بودند و با این گل ها آنها رئال مادرید را از کوپا دل ری حذف کردند. در مجموع تورس در 281 بازی لالیگا در دو دوره حضور خود در اتلتیکو 103 گل به ثمر رساند و انتظار می رود دیر یا زود شاهد حضور او در عرصه مربیگری باشیم.

4 ژانویه: زیدان برای اولین بار به عنوان سرمربی رئال مادرید معرفی گردید (2016)

درست 12 ماه بعد هواداران رئال مادرید شاهد معارفه زین الدین زیدان به عنوان سرمربی جدید تیم اصلی در برنابئو بودند. کهکشانی سابق، زیدان از سمت مربی تیم جوانان کاستیا به عنوان جانشین رافا بنیتس معرفی گردید و فلورنتینو پرز، رئیس رئال مادرید در یک کنفرانس مطبوعاتی، برنده توپ طلا در سال 1998 و گلزن فینال لیگ قهرمانان 2002 را یکی از بزرگترین چهره های تاریخ فوتبال معرفی کرد.

کسی از توانایی های مربیگری زیدان خبر نداشت، اما او چند روز بعد کارش را با فزونی درخشان 0-5 برابر لاکرونیا در لالیگا آغاز کرد. پنج ماه بعد زیدان فاتح اولین جام از سه گانه خود در لیگ قهرمانان شد. او در دوره دوم خود به عنوان سرمربی رئال مادرید، فصل گذشته رئال مادرید را برای دومین بار به عنوان قهرمانی لالیگا رساند.

6 ژانویه: ژابی پریتو هت تریک کرد، اما رئال مادرید فاتح یک بازی دراماتیک شد (2013)

از همان قبل از آغاز مسابقه در برنابئو در تاریخ شش ژانویه 2013 اتفاقات دراماتیک آغاز شده بود، زیرا ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، ایکر کاسیاس کاپیتان باشگاه را از ترکیب اصلی کنار گذاشت. وقتی کریم بنزما به راحتی در دقیقه دوم تیم میزبان را جلو انداخت، به نظر می رسید پیروزی آسانی در انتظار میزبان باشد، اما آنتونیو آدان دروازه بان رئال خطایی حرفه ای انجام داده و کارت قرمز گرفت. کاسیاس وارد میدان شد، اما ژابی پریتو این پنالتی را تبدیل به گل کرد.

ضربه هوشمندانه سامی خدیرا رئال مادرید را پیش انداخت، اما پریتو با عبور از کاسیای گل تساوی را به ثمر رساند. در نیمه دوم و با دو گل در دو دقیقه از کریستیانو رونالدو کار تمام شده به نظر می رسید، اما پریتو با ضربه ای از نزدیک دیرک دورتر هت تریک خود را کامل کرد. تماشای این ملاقات برای بچه ها اسپانیایی که به طور سنتی در این روز هدایای کریسمس خود را دریافت می نمایند، یک سرگرمی فوق العاده بود.

7 ژانویه: اولین حضور مارسلو در لالیگا نشانه آینده این بازیکن نبود (2007)

در 7 ژانویه 2007 و بعد از گذشت 57 دقیقه رئال مادرید با دو گل از لاکرونیا عقب افتاده بود. فابیو کاپلو دو بازیکن تعویضی برزیلی را وارد زمین کرد، یکی رونالدو نازاریو، قهرمان جام جهانی و برنده توپ طلا و دیگری یک مدافع چپ برزیلی 18 ساله به نام مارسلو ویرا داسیلوا جونیور که به تازگی به این باشگاه پیوسته بود.

هیچکدام نتوانستند جلوی پیروزی لاکرونیا را بگیرند و روبرتو کارلوس برزیلی خیلی زود از بند مصدومیت رها شده و صندلی دفاع چپ را پس گرفت. با این حال مارسلو بعد از گذشت 14 سال بعد هنوز در مادرید بوده و با کسب پنج عنوان قهرمانی در لالیگا، کارنامه ای بهتر از رونالدو یا روبرتو کارلوس در رئال مادرید به ثبت رسانده است.

7 ژانویه: دیگو سیمئونه و اولین حضور روی نیمکت اتلتیکومادرید (2012)

دیگو سیمئونه از همان اولین بازی به عنوان سرمربی اتلتیکو مادرید در هفتم ژانویه 2012 و در استادیوم روسالدا متعلق به مالاگا سبک خودش را نشان داد. اتلتیکو برای اولین بار در 9 بازی اخیر خود لالیگا پیروز به ثبت کلین شیت شده و از همان ابتدای کار سخت کوشی و بازی هجومی در تیم سیمئونه به وضوح دیده می شد.

آنها در آن روز با کسب یک امتیاز به رتبه دهم لالیگا صعود کردند و 9 بازیکنی که در آن روز در زمین حضور داشتند، کمتر از دو سال بعد عنوان قهرمانی لالیگا در فصل 14-2013 را کسب کردند. با گذشت هشت سال ال چولو هنوز در مسند راهنمایی اتلتیکو باقی مانده و تیم نوپای او سال جاری به دنبال فتح لالیگا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افسانه زیدان در رئال مادرید اینجا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسانه زیدان در رئال مادرید اینجا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید