احراز هویت در سامانه خدمات دولت در کمتر از 2 دقیقه، ثبت نام بیش از 5 میلیون نفر در سامانه خدمات دولت

به گزارش وبلاگ کرمی، وزیر ارتباطات گفت: کاربرانی که در سامانه خدمات دولت ثبت نام نموده اند کمتر از 2 دقیقه احراز هویت می شوند.

احراز هویت در سامانه خدمات دولت در کمتر از 2 دقیقه، ثبت نام بیش از 5 میلیون نفر در سامانه خدمات دولت

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین فعالیت مجازی خود از اتصال چهل دستگاه به پنجره ملّی اطلاع داد و نوشت:

شکل گیری دولت هوشمند از جمله اهداف مهم است دولت سیزدهم است. به خدمتی هوشمند می گوییم که آن خدمت 1- بدون مراجعه حضوری 2- به صورت برخط 3- بدون ارسال هر گونه مدرکی قابل دریافت باشد که این آخری کار سختی است و نیازمند اتصال بانک های اطلاعاتی همه دستگاه های دولتی به همدیگر است تا اطلاعات خود را با هم به اشتراک بگذارند.

در راستای ارائه خدمات دولت به صورت هوشمند، دولت سیزدهم گام های بلندی برداشته و آن را به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه ها تبدیل نموده است. بر اساس قانون بودجه امسال، همه دستگا های اجرایی کشور که دارای خدمات عمومی هستند مکلف شده اند که سه فعالیت انجام بدهند: 1- پنجره واحد خدمات هوشمند خود را راه اندازی نمایند تا مردم از مراجعه به سامانه های متعدد آن ها خودداری نمایند. 2- حداقل یک سوم از خدمات پرکاربرد خود را به صورت هوشمند به وسیله پنجره واحد خود ارائه دهند و 3- پنجره خدمات خود را به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند که به وسیله وزارت ارتباطات تا دی ماه امسال راه اندازی می گردد، متصل نمایند. البته دستگاه ها دو تکلیف اول را می بایست تا انتها شهریور یعنی کمتر از ده روز دیگر به انتها برسانند.

خوشبختانه وزارت ارتباطات در اردیبهشت و هشت ماه زودتر از مهلت قانونی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را راه اندازی کرد و تا الان از مجموع حدود 150 دستگاهی که خدمات عمومی ملّی دارند و مشمول قانون هستند، بیش از چهل دستگاه به پنجره ملّی متصل شده اند و مابقی نیز در کوشش برای انجام تعهد خود در مهلت قانونی هستند. البته کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده فرق دارد، ولی نفس اتصال این دستگاه ها کار مبارکی است و انشاءالله در گام بعدی نحوه ارائه خدمت دستگاه ها نیز مورد مداقه قرار خواهد گرفت.

شهرداری ها و نهاد های عمومی هم طبق قانون مکلف به اتصال به پنجره ملّی هستند و تا به امروز شهرداری اصفهان و کرج این کار را انجام داده اند که جای تقدیر دارد.

از این پس هر روز خدمات یکی از دستگاه های متصل شده به پنجره ملّی را به شما معرفی خواهم کرد. آدرس پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir است و تا الان بیش از پنج میلیون نفر از هموطنان در این سامانه ثبت نام نموده و از خدمات آن استفاده نموده اند. برای بار اول کمتر از 2 دقیقه طول می کشد تا احراز هویت شما انجام بگردد و دفعات بعد صرفاً با دریافت رمز یکبار مصرف می توانید وارد سامانه شده و از تمامی خدمات دولتی که تا اون لحظه به پنجره ملی متصل شده اند بهره ببرید. شما هم همین الان این امکان بسیار جالب رو امتحان کنید و زیر همین پست ازخوردهاتون رو برای من بفرستید.

وبلاگ کرمی فضای مجازی دنیای ارتباطات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "احراز هویت در سامانه خدمات دولت در کمتر از 2 دقیقه، ثبت نام بیش از 5 میلیون نفر در سامانه خدمات دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احراز هویت در سامانه خدمات دولت در کمتر از 2 دقیقه، ثبت نام بیش از 5 میلیون نفر در سامانه خدمات دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید