لایحه جدید سناتورهای آمریکایی علیه شرکتهای فناوری

به گزارش وبلاگ کرمی، سه سناتور دموکرات در آمریکا لایحه جدیدی ارائه نموده اند تا بند 230 قانون حفاظت از ارتباطات را محدود و مسئولیت شرکت های فناوری در قبال پست های کاربران شان را بیشتر نمایند.

لایحه جدید سناتورهای آمریکایی علیه شرکتهای فناوری

3 سناتور دموکرات مجلس آمریکا لایحه ای برای محدود کردن بند 230 قانون حمایت از ارتباطات ارائه نموده اند.

این بخش از قانون آمریکا، شرکت های آنلاین را از مسئولیت در قبال پست های کاربران محافظت می نماید، اما در صورتیکه این پست ها به خساراتی منجر گردد، شرکت ها را بیشتر مسئول می نماید.

مارک وارنر، میزی هیرونو و ایمی کلوبوچار سناتورهای آمریکایی در بیانیه ای اعلام کردند؛ لایحه مذکور که قانون فناوری ایمن (SAFE TECH Act) نام دارد، مرحله تازه ای از کوشش ها برای افزایش مسئولیت شرکت هایی مانند گوگل، توئیتر و فیس بوک در قبال تعقیب سایبری، آزارهای هدفمند و تبعیض در پلتفرم هایشان است.

پس از حمله حامیان دونالدترامپ (رئیس جمهور پیشین) به کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 میلادی بسیاری از قانونگذاران مشغول آنالیز روش هایی هستند تا مسئولیت شرکت های فناوری در قبال گسترش اخبار جعلی قبل از شورش ها و نظارت بر محتوای پلتفرم هایشان را بیشتر نمایند.

این در حالی است که چند سناتور جمهوریخواه به دلیل تصمیمات پلتفرم های فناوری برای بازبینی محتوا نیز به طور جداگانه کوشش دارند تا این قانون را لغو نمایند. دونالد ترامپ نیز به طور مرتب خواستار لغو حمایت قانونی شرکت های فناوری به دلیل سانسور محافظه کاران بود.

مدیران ارشد گوگل، فیس بوک و توئیتر قبلاً اعلام نموده بودند این قانون برای حفظ آزادی بیان در اینترنت ملزوم است. آنها ادعا می نمایند بند 230 قانون حفاظت از ارتباطات این کشور، ابزارهایی در اختیار پلتفرم ها قرار می دهد تا بین آزادی بیان و بازبینی محتوا توازنی ایجاد نمایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "لایحه جدید سناتورهای آمریکایی علیه شرکتهای فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه جدید سناتورهای آمریکایی علیه شرکتهای فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید