سناتورهای آمریکایی از اوباما خواستند جرائم سایبری را در اولویت قرار دهد

به گزارش وبلاگ کرمی، 6 سناتور آمریکایی از رئیس جمهور این کشور خواستند تا مساله جرائم سایبری را در نشست آخر هفته گروه 20 در چین در اولویت موضوعات مطرح قرار دهد.

سناتورهای آمریکایی از اوباما خواستند جرائم سایبری را در اولویت قرار دهد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کرمی به نقل از رویترز، در حالی که منابع خبری از سرقت 81 میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش خبر می دهند، 6 سناتور آمریکایی در نامه ای به باراک اوباما از وی خواسته اند تا مساله جرائم سایبری را در اولویت موضوعات مطرح در نشست رهبران گروه 20 قرار دهد که اواخر هفته جاری در چین برگزار می شود.

نشست رهبران گروه 20 قرار است 4 و 5 سپتامبر برگزار شود. شرود براون سناتور دموکرات ارشد کمیته بانکداری سنا و 5 سناتور دیگر دموکرات اعلام کردند که از رئیس جمهور آمریکا می خواهند تا رهبران گروه 20 را برای پایبندی به بیانیه های مشترک در خصوص اتخاذ راهبرد هماهنگ برای مقابله با جرائم سایبری در موسسات مالی تحت فشار قرار دهد.

در نامه سناتورهای آمریکایی، به نگرانی آنها نسبت به حادثه ماه فوریه اشاره شده است، جایی که هکرها به سامانه های بانک مرکزی بنگلادش حمله کردند و با استفاده از شبکه بانکی سوئیفت قصد انتقال یک میلیارد دلار از حسابی در فدرال رزرو نیویورک را داشته اند.

در این حمله سایبری، بیش از 81 میلیون دلار از منابع مالی بانک مرکزی بنگلادش به سرقت رفته است.

در این نامه آمده است: ما قاطعانه از شما می خواهیم تا با رهبران سایر کشورهای جهان همکاری کنید و این مساله را در نشست گروه 20 در سپتامبر در اولویت قرار دهید.

یک سناتور فیلیپینی اعلام کرده است که احتمالا هکرهای چینی عامل اصلی این حمله سایبری بوده اند ولی چین این اتهامات را رد کرده است.

منبع: تسنیم

به "سناتورهای آمریکایی از اوباما خواستند جرائم سایبری را در اولویت قرار دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتورهای آمریکایی از اوباما خواستند جرائم سایبری را در اولویت قرار دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید