دفع حملات موشکی دشمن فرضی از سوی یگان پدافند هوایی روسیه

به گزارش وبلاگ کرمی، ناوگان دریای سیاه روسیه از موفقیت یگان های موشکی اس-400 و پانتسیر علیه اهداف دشمن فرضی در منطقه عملیاتی محل برگزاری رزمایش اطلاع داد.

دفع حملات موشکی دشمن فرضی از سوی یگان پدافند هوایی روسیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کرمی، ناوگان دریای سیاه روسیه سه شنبه گفت واحدهای پدافند هوایی جنوب روسیه مستقر در منطقه کراسنودار حملات موشکی گسترده دشمن فرضی را حین رزمایش دفع کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس این رزمایش در بحوحه رزمایش چند ملیتی ناتو در دریای سیاه برگزار گردید. سخنگوی ناوگان دریای سیاه روسیه گفت: تحت سناریوی تمرینی، یگان های سامانه های موشکی زمین به هوا اس-400 و پانتسیر با موقعیت یابی ،شناسایی و ردیابی اهداف هوایی دشمن فرضی با شلیک موشک آن ها را نابود کردند.

به گفته سخنگوی ناوگان دریای سیاه روسیه، هدف از این تمرین محافظت از امکانات حیاتی برابر حمله هوایی دشمن فرضی بود. در این رزمایش حدود 100 پرسنل نظامی و شماری تجهیزات موشکی و پدافندی حضور داشتند.

هفته گذشته هم نظامیان کی یف و واشنگتن رزمایش موسوم به نسیم دریا 2021 را به همراه بیش از 30 کشور شامل اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در دریای سیاه و جنوب اوکراین برگزار کردند. همزمان با برگزاری رزمایش مشترک اوکراین و کشورهای عضو ناتو، نیروی دریایی ارتش روسیه هم در دریای سیاه تمرینات نظامی انجام داد.

جت های روسیه حاضر در رزمایش

وزارت دفاع روسیه گفت که جنگنده های این کشور در بحبوحه برگزاری رزمایش ناتو در دریای سیاه، رزمناوهای دشمن فرضی را در دریای سیاه هدف قرار دادند.ناوگان دریای سیاه روسیه گفت که جنگنده های متعلق به این یگان و منطقه جنوبی روسیه در این رزمایش هوایی مشارکت داشتند.

وزارت دفاع روسیه هم گفت که جنگنده های این کشور تمرین حمله با موشک و بمب علیه کشتی های جنگی دشمن فرضی در دریای سیاه را انجام دادند. در این رزمایش جنگنده های سوخو-30، سوخو-24، سوخو-34 و سوخو-27 حضور داشتند.

پیش از آغاز رزمایش نسیم دریا، دولت مسکو خواهان لغو این اقدام تنش زای نظامی شده بود و وزارت دفاع روسیه هم گفته بود در صورت لزوم برای دفاع از امنیت ملی خود اقدام می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دفع حملات موشکی دشمن فرضی از سوی یگان پدافند هوایی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفع حملات موشکی دشمن فرضی از سوی یگان پدافند هوایی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید