خاطرات سردبیر سابق روزنامه کیهان، عدل خاطراتش را بی طرفانه نوشته است

به گزارش وبلاگ کرمی ، کتاب از گذشته ای نه چندان دور؛ خاطرات سردبیر سابق روزنامه کیهان نوشته سیدحسین عدل به تلاش فرشید ابراهیمی منتشر شد.

خاطرات سردبیر سابق روزنامه کیهان، عدل خاطراتش را بی طرفانه نوشته است

در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم منصور اتحادیه می خوانیم: عدل خاطراتش را بی طرفانه می نویسد و سعی دارد در آن منصفانه قضاوت کند، و با آن که به ناچار خط مشی دولتی را رعایت می کرد، چندان تعجب آور نیست که نتوانست در سردبیری کیهان دوام بیاورد... او با شجاعت، مسئولیت سردبیری روزنامه کیهان را پذیرفت و می دانست که مشکل روزنامه نگاری فقط سانسور نیست؛ بلکه مسئله، سلائق شخصی هم هست. عدل وقایع را با شناخت و درایت می نگریست و توضیحاتش در خاطرات ملایم و میانه رو است. مسائل، معضلات و امکانات زمانه را می فهمد، ولی نیازهای حرفه خبرنگاری را هم در نظر می گیرد.

آزاده معاونی، نویسنده و روزنامه نگار هم درباره این کتاب نوشته است: در زمینه تاریخ معاصر ایران، خاطرات و سرگذشت نامه های بسیاری نوشته شده اند. اما او چشم انداز ای دیگر از تاریخ معاصر را پیش روی خواننده قرار می دهد. آیینه تمام نما و فشرده ای از آنچه در عرصه روزنامه نگاری و تاریخ سیاسی ایران رقم خورده است.

خاطرات حسین عدل در عصر دیجیتال هم، همخوانی و اعتبار دارد. در حقیقت پوشش خبر هنوز به همان روالی است که عدل به آن وابسته و آرمانش بوده است: میانه روی، شجاعت و پیگیری.

کتاب از گذشته ای نه چندان دور؛ خاطرات سردبیر سابق روزنامه کیهان -که با مقدمه منصوره اتحادیه (نظام مافی) همراه است- در 415 صفحه با شمارگان یک هزار نسخه و قیمت 140 هزار تومان در نشر تاریخ ایران در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "خاطرات سردبیر سابق روزنامه کیهان، عدل خاطراتش را بی طرفانه نوشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطرات سردبیر سابق روزنامه کیهان، عدل خاطراتش را بی طرفانه نوشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید