تلگرام، پاتوق کلاهبرداری شد

به گزارش وبلاگ کرمی، تهران (پانا) - برنامه پیام رسان تلگرام به محلی برای بحث درباره کلاهبرداری رمزنگاری تبدیل شده است.

تلگرام، پاتوق کلاهبرداری شد

به گزارش وبلاگ کرمی، به نقل از یاهو فاینانس، برخی از نام های کانال ها در پیام رسان رمزگذاری شده تلگرام از جمله بازار تقلب و دانشگاه تقلب بسیار تعجب آور هستند. اما در برخی از پیام های موجود در این کانال ها، می بینیم که کاربران با بی ادبی پیشنهاد فروش گواهینامه رانندگی یا کارت های اعتباری را می دهند تا به دیگران کمک کنند تا تأیید هویت خود را در صرافی های رمز ارز انجام دهند.

یکی از کاربران در صفحه ای برای گروه FAKE ID SHOP نوشت: من همه کار ها را برای شما انجام می دهم تا درآمد کسب کنید. در چند سال گذشته، بحث در برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده در مورد دور زدن چک های شناسایی و ... داغ شده است و این یک گام اساسی در سرقت ارز های رمزپایه یا پولشویی از طریق دارایی های دیجیتال است.

برخی از کلاهبرداران فهرست قیمت خدمات مختلف یا اسناد جعلی مانند گذرنامه های قابل اسکن، کارت های تأمین اجتماعی، شناسنامه یا برگه های پرداخت را هم ارسال می کنند.

تلگرام منطقه امن کلاهبرداران ارزهای دیجیتال

برنامه های پیام رسان رمزگذاری شده مانند تلگرام می توانند هویت کاربران را حفظ کنند و این پلتفرم را به یک منطقه امن برای بحث درباره فعالیت های غیرقانونی تبدیل کنند. بریتنی آلن، معمار اعتماد و ایمنی در شرکت مبارزه با کلاهبرداری سیفت، می گوید به ندرت کانال هایی در مورد کلاهبرداری، از سیستم حذف می شوند. آلن به مدت یک سال مکالمات بین کانال های تلگرامی مانند FRAUD WORLD 2021 یا BitcoinBandits را ردیابی کرده است.

طرفداران ارز های دیجیتال درباره چگونگی عدم تمرکز ارز های رمزپایه اظهار نظر می کنند: آن ها به هیچ دولت یا موسسه ای وابسته نیستند، که گفته می شود ثبات و شفافیت آن ها را افزایش می دهد. اما همین ویژگی، قابلیت سو استفاده از ارز های دیجیتال را فراهم می کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تلگرام، پاتوق کلاهبرداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلگرام، پاتوق کلاهبرداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید