انفجار در سواحل خزر نزدیک باکو

به گزارش وبلاگ کرمی، منابع خبری از انفجار در سواحل دریای خزر نزدیک باکو، مرکز جمهوری آذربایجان خبر دادند.

انفجار در سواحل خزر نزدیک باکو

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کرمی، منابع خبری یکشنبه شب به وقت تهران از وقوع انفجار در سواحل دریای خزر نزدیک شهر باکو خبر دادند.

به گزارش برخی منابع خبری، انفجاری در میدان گازی امید متعلق به جمهوری آذربایجان در دریای خزر رخ داده است. فیلم های منتشر شده هم شعله های آتش را از وسط دریای خزر بخش متعلق به جمهوری آذربایجان را نشان می دهد.

میدان گازی امید دومین میدان بزرگ گاز طبیعی در جمهوری آذربایجان است. این مکان در سواحل جمهوری آذربایجان و 75 کیلومتری جنوب شرقی باکو واقع شده است.

یک وبگاه خبری هم در این زمینه نوشت که نزدیک یک سکوی نفتی دریای خزر در سواحل جمهوری آذربایجان انفجار بزرگی رخ داده است. این حادثه ساعت 9:30 شب به وقت محلی رخ داد. تصاویر از این حادثه شعله های آتش به سمت آسمان را نشان می هد.

در ابتدا رسانه های محلی گزارش دادند که در یکی از سکوها انفجار رخ داده ، اما این گزارش از طریق شرکت ملی نفت جمهوری آذربایجان (SOCAR) تکذیب شد و اظهار داشت هیچ حادثه ای رخ نداده است.

این در حالی است که وزیر دفاع جمهوری آذربایجان چندی قبل اظهار داشت این کشور در حال تقویت نیروی دریایی خود در دریای خزر است. این کشور چندی قبل هم از برگزاری تمرینات تاکتیکی در دریای خزر خبر داد. این تمرینات با استفاده از ناوگان و قایق های نظامی نیروی دریایی در آبهای ساحلی جمهوری آذربایجان در دریای خزر برگزار شد. هدف از برگزاری این تمرین ، حفاظت از میادین نفتی و گازی دریایی و هم خطوط لوله زیردریایی اعلام شد.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "انفجار در سواحل خزر نزدیک باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار در سواحل خزر نزدیک باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید